Tuesday, April 8, 2008

Laporan IM malayfc selasa 8 April

ketibaan lambat di pdg menyebabkan saya disound kerana pada ketika itu malay fc xcukup pemain dan permainan hampir dimulakan.walaupun ade yang tertanya2 samada max akan bermain atau tidak, akhirnya permainan dimulakan juga tanpa max.dan yang lebih parah,malayfc tiada sub langsung.maka bermulalah ujian getir buat malayfc.awal permainan agak pantas.kedua2 pasukan cuba mengatasi lawan masing2 dengan menggunakan ketangkasan dan kepantasan.satu percubaan berjaya dilakukan oleh hasan yg masuk ke kotak penalti namun tersasar di atas palang.gol pertama hadir apabila lontaran ke dalam hasan disambut oleh joe yang tanpa menunggu lama melepaskan rembatan.bola gagal ditampan kemas oleh penjaga gol menyebabkan ia bergolek dan gol.1-0.kehebatan pihak lawan ditambah dengan kepancitan sesetengah pemain malayfc menyebabkan malayfc tidak dapat mengawal tempo permainan secara berkesan.lantas pihak lawan menghukum apabila seorang pemain mereka membawa sehingga ke garisan tepi gol, melepasi seorang pertahanan dan menyelitkan bola di antara tiang dan penjaga gol.gol tersebut meresahkan pemain2 malayfc namun akhirnya joe memberi sedikit kelegaan dengan larian solo hampir dari tengah melepasi beberapa pemain2 pihak lawan dengan speednya lalu merembat bola ke penjuru bawah kiri gol.2-1.separuh masa pertama berakhir.separuh masa kedua agak rancak dan malayfc bertuah apabila bola hantaran joe disambut kemas oleh reza yang memblast bola ke top corner kiri sambil dilihat oleh penjaga gol kot.3-1.ketiadaan sub memang memberi kesan yang mendalam kepada pemain2 malayfc yang terpaksa bermain walaupun penat lelah.hasan terutamanya tampak sungguh pancit kata salah seorang pemain malayfc.tragedi yang ditakuti berlaku.tekanan kuat oleh pihak lawan berhasil apabila reza menyudahkan tap-in dengan mudahnya tanpa sengaja.3-2.mimpi ngeri malayfc tidak terhenti setakat itu.pihak lawan menyamakan kedudukan akhirnya dengan rembatan yang melepasi jangkauan sofi.keputusan penuh.3-3.
nampaknya masih banyak lagi perkara2 yang perlu dibaiki oleh malayfc.antaranya adalah kesefahaman.masih sempat utk mereka menanam persefahaman ini sebelum midwest.lagi satu stamina.program diet hendaklah dimulakan bagi yang memerlukan.apa2pun malayfc masih layak ke playoff dgn menjuarai kumpulan.tahniah dan selamat maju jaya utk malayfc!

9 comments:

Abdullah Zainal Abidin said...

haha. bukan setakat diet, namun stamina ditambah dengan berexercise dan sebagainya.

Anonymous said...

maybe baba perlu kurangkan makan india? haha.

good job anyway.

Anonymous said...

kepulangan dolah dari kecedaraan amat dinanti2kan utk membolster skuad ini.macam arsenal a.ramai missing mcm rosicky eduardo etc so jadi xberapa nak kuat hehe

Anonymous said...

elo asan.. itu coupon aritu yg sy ada kasi sama kamu itu..bila mau redeem? nanti dia expired saya xda kasi chan juga.

janganlah ke lemongrass saja..marila ke india..buffet ma..eat all u want..

Ji Fat said...

cis..jangan la menstimulate nafsu makan aku..susah ooo

Abdullah Zainal Abidin said...

Uish Anonymous, jangan la cakap camtu, aku apa lah sangat haha.
Tapi takpe insyAllah Ahad aku boleh main, gian doh.
Camna Hasan, mungkin sudah tiba masanya kita diet dan workout? Team quarter final hari tu pun jauh lagi fit dari kitaorang haha.

Ji Fat said...

lack of motivation a nk diet..tu yg susah tu..hadeh

Anonymous said...

mntk maaf sbb hampir menjaringkan gola sndrik seperti mana reza telah berjaya menjaringkan gol sndriknye

Abdullah Zainal Abidin said...

Ha Hasan, aku tau kau busy. Tapi kalau free update la lagi dua game haha. Kami semua tertunggu tunggu. Tapi takpe, habiskan finals dulu. Ciao.