Sunday, April 6, 2008

URGENT: MSA election 10 April

marilah sama2 kita pergi ke tempat mengundi pada masa yang akan ditentukan nanti untuk melantik board MSA dan juga berbincang tentang IAW. Orang melayu adalah paling ramai menghadiri program2 msa terutamanya yang menawarkan makanan. Oleh itu untuk mengelakkan pandang slack oleh org2 lain, marilah sama2 kita tumpang sekaki ke dalam board dengan melobi dan mengundi calon2 yang telah dicadangkan.

tapi bukan makanan itu yang penting, tetapi kemahuan kita utk mnjadikan msa persatuan yg lebih mantap.berdasarkan komen2 membina ke atas IAW sebelum ni,saya percaya kita boleh melakukannya.namun saya percaya list calon ini bukanlah muktamad. sekiranya mereka yang layak mahu mengetengahkan diri dan berasa lebih berkemampuan,silalah ke hadapan kerana kita perlukan orang yang ikhlas dan sanggup bekerja utk menjamin kelangsungan islam di vandy ni. tapi setakat ini kita keep lah list ni in mind,

insyaAllah kalau sume budak melayu mengundi calon2 yang dicadangkan, mmg diorg akan menang pasal bdak melayu ramei. utk pengetahuan sume kite layak mengundi kerana kita pelajar vandy dan beragama islam.

untuk info lebih lanjut tentang calon2 sila klik sini (blog amar).

ini pula cadangan perubahan yang akan cuba dilakukan(dipetik dari blog amar):

1. Mengukuh, memulih dan mengembalikan hubungan erat dengan penasihat MSA, Dr. Awadh Binhazim. Itu akan menjadi perubahan pertama!

2. Menubuhkan biro program bagi Muslim di kampus dan Nashville serta biro bagi program Non Muslim. Biro-biro ini akan memainkan peranan untuk merangka strategi untuk program bagi Muslim dan juga kepada Non Muslim.

3. MSA menggiatkan lagi usaha dakwah dan penerangan terhadap agama Islam dengan menjemput lebih ramai shuyukh hadir memberi penerangan terhadap Islam. Cadangan dengan menjemput 2 bulan sekali speaker yang 'alim dan 'arif bercakap berkenaan Islam.

4. MSA mengukuhkan lagi hubungan dengan ICN, MAS Center, Olive Tree Education, Al Maghrib, (saya tambah MISG),serta pelbagai lagi yang mempunyai satu matlamat; untuk 'pleased Allah swt.'
(saya tambah sket: program2 pihak2 ini kita boleh sama2 join and assimilate kan dalam agenda)

5. Meningkatkan keberkesanan publisiti MSA dan keefektifan laman web rasmi MSA agar menjadi sumber primer berkaitan aktiviti, program dan info berkenaan Islam.

maka sama2lah kita turun mengungi pada 10 april ni kalo xsilap.

sini saya sertakan emel secretary msa mengenai election ini:

Assalaamu'alaikum,
Only a couple more weeks left of the semester!

It's that time of year again! We are having our MSA board elections Thursday April
10 in the evening (Inshallah). The time and place will be emailed to you closer to
that time.

We will also be discussing IAW during this meeting: what you liked, things that can
be improved, things you feel we can do differently for next year, and so on.

So start thinking about who you would like to see on the board and/or whether you
would be interested in a position.
Positions for next year's board* are:
President
Vice President
Secretary
Treasurer
Webmaster
Daw'ah Chair
Community Service Chair (2)
Social Chair (2)
Publicity Chair (2)

*eligibility for certain board positions will also be discussed at this meeting.

Please plan on attending this last meeting of the semester!
And good luck with your exams and finals.

Secretary

No comments: